Vergoeding

Kinderfysiotherapie wordt 18 keer vergoed vanuit de basisverzekering en valt niet onder het eigen risico. Na deze 18 behandelingen, worden de behandelingen (indien nodig) uit de aanvullende verzekering gehaald wanneer deze afgesloten is. Indien er sprake is van een chronische indicatie heeft een kind recht op de volledige dekking uit de basisverzekering, indien een verwijzing van arts of specialist aanwezig is.

Wij hebben met de meeste zorgverzekeraars een contract afgesloten en werken op basis van overeengekomen tarieven.  

Declaraties voor de gecontracteerde zorgverzekeraars worden door ons bij Infomedics ingediend. Infomedics regelt de declaratie met de zorgverzekeraars.
 
De tegenvallende contractvoorwaarden van een aantal zorgverzekeraars, die onzes inziens de kwaliteit van de zorg niet ten goede komt, hebben ertoe geleid dat er met hen wederom geen contract afgesloten is voor het komende jaar. 
 
Onderstaande afbeelding geeft een duidelijk beeld, met welke zorgverzekeraars wij wél en met welke zorgverzekeraars we geen contract afgesloten hebben. 
 

 

Echter, bij een restitutiepolis van een van deze verzekeraars waar we geen contract mee hebben, wordt (vrijwel altijd) 100% vergoed!

Wat betekent dit voor u?
Wanneer u verzekerd bent bij één van deze zorgverzekeraars krijgt u bij een restitutiepolis 100% vergoed. Echter bij een naturapolis is er sprake van een eigenbijdrage voor onze zorg. Hoeveel u wel vergoed krijgt is afhankelijk van uw zorgverzekering en vindt u terug in uw polis onder “niet-gecontracteerde zorg fysiotherapie”. 

In dit geval ontvangt u van ons een factuur, welke u zelf moet indienen bij de zorgverzekeraar. Deze gaat na hoe u verzekerd bent en maakt het te vergoeden bedrag aan u over. 

Over de kwaliteit van de zorg hoeft u zich geen zorgen te maken, de inzet blijft net zo groot voor gecontracteerde als niet gecontracteerde zorg. Voor ons géén onderscheid! 

Wij werken op afspraak om uw kind en u alle aandacht te kunnen geven. Indien u een afspraak niet kunt nakomen, belt u ons dan uiterlijk 24 uur van tevoren. Wanneer u later of niet belt, wordt de behandeling in rekening gebracht. Deze kosten vergoedt de zorgverzekeraar niet!

Mocht u vragen hebben kunt u uiteraard ook contact met ons opnemen, of op de website kijken van uw zorgverzekeraar.